2020. május 18.

I see fire (jaj vagy inkább ne már)

Amúgy még nem is meséltem, hogy februárban sikerült felgyújtanom a konyhát. Igazából annyira pillanat alatt történt, hogy jóformán alig van mit mesélni. Bekapcsoltam az elszívót,  amit általában nem szoktunk használni, de az enyém szép fényt ad, szóval gondoltam, hogy ez is. (Habár a szüleimé 15+ éves, szóval nem is tudom, hogy egészpontosan mit vártam) Bekapcsoltam tehát az elszívót, de nem volt megfelelő, így kikapcsoltam, és akkor egy kis idő múlva.... elkezdett ömleni a füst. Először nem olyan nagyon, de azért nem sokára ki kellett nyitni az ablakot, majd az összes ablakot és az ajtót is, mert ekkor már annyira gomolygott a füst, hogy iszonyúan  csípte a szemem, és ráébredtem, hogy nem igazán lehet benn maradni.Ekkorra már iszonyat fekete füst ömlött az egész konyhából (ami tulajdonképpen a nappali is), úgyhogy felszaladtam az emeletre a telefonomért, hogy felhívjam apukám, hogy jöjjön már haza gyorsan, de mire leértem, már nem csak a füst ömlött, hanem vicces kis lángok (vagy mondjuk úgy 60-80 centisek, már nem emlékszem) is kicsaptak az elszívóból, meg igazából égett a konyhabútor teteje és a klíma belső része is, habár ezt akkor nem láttuk, mert akkora füst volt,  hogy én úgy ahogy voltam, kijöttem. Az egyetlen dolog ami eljutott az agyamig az a laptopom volt, haha. Gyorsan azóta csináltam két biztonsági mentést, ha esetleg valami lenne.
Két hős szomszédunk beöntött vödrökkel egy csomó vizet a konyha irányába, és így nagyjából elállt, de azért kihívtam a tűzoltókat, ami szintén tök ijesztő volt, tudtátok, hogy milyen nagyok a tűzoltó kocsik? A mi utcánk olyan kicsi, hogy három tűzoltókocsival tele is lett.
Sajnos (haha) nem csináltam képeket arról, amikor a konyha és félig a nappali feletti plafon is teljesen fekete lett, mindent elöntött a fekete pókháló, kb még a bugyim is olyan füstszagú lett, hogy mindent ki kellett mosni, egy napig a szomszédból kellett áramot (és így fűtést is) kérni, mert a konyhában teljesen elégett az egyik villanyvezeték is. Apukám egy egészen vicces új konyhaszekrényt csináltatott, ami nagyon szép, csak nem igazán illik a meglévő szekrényhez, és nem is szerelte fel a falra, hanem csak úgy letették, és most úgy néz ki, mint egy kredenc. Hát nem tudom.

Ennek megfelelően az új társkereső hirdetés lehetőségeim:

Piromán lány lángra lobbanna, tűzoltóját keresi.

Piromán lány társául tűzoltót keres, "kiegészítjük egymást" jeligére.

Gyújts bennem tüzet. "poroltó" jeligére.

Égek a vágytól, keresem tűzoltómat.

Na jó, befejeztem.

3 megjegyzés:

  1. jesszusmaris! azért jó, hogy nagyobb baj(od) nem történt! de az nekem nem teljesen világos, hogy tulajdonképpen a szagelszívó hevült túl, vagy mi okozta a tüzet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igazából nem tudjuk, valószínűleg az töltelék ami az elszívóban van és tiszta zsír valahogy meggyulladt, és hát ugye a zsír jól ég :D

      Törlés
  2. Dzsízösz! Még jó, hogy nem lett nagyobb baj. (Azért a társkereső hirdetéseiden felhorkantottam párszor.)

    VálaszTörlés