2013. július 25.

Roman holiday

a kompozíciós képességem még mindig elképesztő
blue hour
Trastevere

tényleg minden sarkon van egy templom, ez karmelita
Secret garden
Úgy kezdődött az egész, hogy leszálltunk a metróról, és akkor huss, ott volt előttünk. Igen, a Colosseum. És még trillió ember, akik mind oda akartak bemenni, de Roma passal beengednek mindenkit sorbanállás nélkül, persze még így is egy rakás emberen kell kersztül verekedned magad, hogy ott lehess belül ahol a római polgárok vonultak, hogy megnézzék ahogy egy újabb oroszlán megeszik egy rabszolgát vagy fordítva. Fura arra gondolni, hogy most ott van egy metrómegálló 50 méterre a Vesta szűzek templomától meg a Colosseumtól, meg még csomó más templomromtól vagy nem romtól, és ma meg kheki sortos birkenstockos turisták fotozzák az iphonejukkal a több ezer éves oszlopokat, jó, mármint persze én is ilyen vagyok, a fiú meg hisztizett, hogy nem megyünk elég gyorsan,így nem fogunk tudni megnézni további 10 dolgot az első nap során, amikor is egyébként 14 órát gyalogoltunk és hazafelé a metrón is elaludtam annyira fáradt voltam. Az első nap egyébként megnéztük még a Spanyol lépcsőt, a Piazza Navonát, több templomot, a parlamentet, az egész szoborparkot a Colosseumnál, a Circus maximust (és most még valamit biztos elfelejtettem, haha).
A szállásunkat meg az airbnb-ről vettük, ami szerintem nagyon jó, és nagyon olcsó, nekünk 12€/fő/éj volt, ami harmadannyi mint a hotel, a szoba tul. képpen harmadannyi mint egy kétágyas hostelszoba lett volna valami pizzaszagú sikátorban, a fürdőkádhoz nem mertem hozzáérni és az egész lakás olyan volt mint egy múzeum de szinte mindegy is ez, mivel úgyis csak aludni mentünk oda. (Amúgy még a homeaway.co.uk hasonló, tavaly innen béreltem a lakást Münchenbe, ott is nagy a választék és az csak 20€/fő/éj volt, és tök jó lakás.

okos dolgok, amiket tegyetek meg, ha Rómába mentek: 
1. vegyetek Roma pass-t, ami 25 euró, 3 napra van benne tömegközlekedés, mondjuk mi többet maradtunk, de még így is megérte, és 3 múzeumba is jó,  mi a Colosseumot, az Angyalvárat és a Katakombákat választottuk, ezek mind drágák viszonylag 
2. foglaljatok jegyet előre a Vatikánba, mert nevetségesen hosszú a sor, értsd úgy, hogy kb 100 méter, vagy nem tudom, hosszabb,mint a Szépművészetinél a Van Goghra volt, és foglaljatok idegenvezetést, egyrészt mert nagyon jó, másrészt pedig mivel nagyon sokan vannak, anélkül kicsit végeláthatatlan
3.vegyetek gyümölcsöt a szupermarketben, mert ott sokkal olcsóbb
4.ne vegyetek ásványvizet, utcai árustól főleg ne, mert mindenhol van csap
5. Villa Borghese
6. a tészta mindig kicsi adag, rendeljetek előételt is
7. a Via appián ne menjetek busszal a katakombához, mert nagyon ritkán jár

3 megjegyzés:

  1. Azt jól értem, hogy nem mentetek be a vatikáni múzeumba?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, bementünk, mert szerencsére foglaltunk jegyet, de a nagyon hosszú sor mellett kellett elmenni, és még úgy is borzasztó tömeg volt.

      Törlés
  2. Tényleg durva belegondolni, mi volt ott régen, és mi van most... Hm, most már én is akarom látni. :D

    VálaszTörlés