2013. június 16.

szuperfenofrenetikomaxikapitális

No ez a Mary Poppins pont a fogamra való előadás volt,  mármint még perecet is árultak, mint a bécsi vurstliban, mit kívánhat még az ember.
Amúgy tényleg nagyon jó volt , szinte megérte a 8ezret, ami pofátlanul sok, nyilván, de ez a MARY POPPINS, emberek. Elképesztően hatásvadász volt az egész, az események nagyon gyorsan mennek egy átlagos darabhoz képest, nincs hosszadalmas leülős jelenet, a díszlet is nagyon gyorsan változik, meg minden. A ruhák, ill. jelmezek csodálatosak, olyan igaziak, mint a klasszikus kosztümös darabokban, semmi habos babos poliészterruha, amin rossz pillanatokban látszik, hogy milyen koszos, mint a vidéki színházakban időnként. Mary Poppins ruhái gyönyörűek, az egyikre komolyan szegfűk vannak varrva, a táncoló mozgó szobroknak meg oda van festve a kockás hasa (!!!) és a táncosok ruhái is zseniálisak (meg persze maguk a táncosok is), a gyerekek iszonyú cukik, a kanalas rém nevelőnő haja pedig abszolút elképesztően magas, és meg se mozdul, egyedül Gallusz Nikolett irritált rettenetesen, mondjuk ő mindig zavar, úgy értem jó színész, és tényleg kellemes hallgatni a hangját, jól mutat a színpadon, szó se róla, csak egyszerűen.... nem is tudom, zavar. Meg persze zavart még a fickó is aki mellettem ült, és végig a karfára tehénkedett, majd a szünet után elkezdett SZOTYIT enni, úgy értem, wtf, ki eszik a színházban előadás alatt, nem hogy szotyit?? Legközelebb menj a búcsúba, én aszondom
És akkor az effektek, ebben az előadásban valódi varázslat van, vagy én nem tudom, de másképp hogy vehet elő valaki egy kicsi utazótáskából egy ruhafogast, állólámpát, virágot, kislámpát, (nagy!) tükröt?? Aztán meg, ha ez nem elég, a végén Mary Poppins keresztül repül az egész nézőteren, és akkor mindenki tátotta a száját, persze zsinóron, de akkor is, alig látszódott, fogta közben az esernyőt, elképesztő volt. Repkedett a kéményseprő is, az apukának is kijutott kicsit, meg a gyerekeknek is, kivetítő, angolul felirat a nézőtér tetején, füst, és táncosok akik sárkányt eregettek a nézőtér felett, forognak a színészek mindenfelé és a végén kicsit lámpák gyulladnak fel a táncosok ruháján és a színpadon is, meg ugye, a csillagképek.
Jó jó, befejezem az ömlengést, nézzétek meg ha jót akartok magatoknak, de ne üljetek előlrébb mint az ötödik sor, mert ott kicsit kényelmetlen, és csak középre.

Most már majdnem átmegyek C kategóriás programajánlóba, de el kell mondjam még, hogy megnéztem anyával ezt a kiállítást a Nemzetiben, aminek a címe Vonzások és változások, főleg 19. századi festőket mutat be, magángyűjtők gyűjteményéből, szóval nem olyan jól ismeret festmények gondolom(?), bár olyan festőktől mint Rippl-Rónai, Csontváry meg Munkácsy (és még töben mások is), nem vagyok nagy műértő ebben biztos lehet bárki, de minden harmadik képen úgy néz ki az portréalany keze mintha ki lenne törve a kisujja, komolyan. Vagy egyáltalán furák a kezek. (és senkinek nincs kulcscsontja, ha nagyon óvodás módon kritikus akarok lenni) (ez az abszolút kedvencem)

És én most voltam először ebben a Retrockban, mármint állandóan benne van a Retrockos vászonszatyor mindenféle magazinokban, és több bloggernél is láttam már, és én eddig mindig csak csorgattam a nyálam, no de ma bementem abba amelyik az Anker közben van (miután jöttem a Gouba vásárról, ami kifejezetten csalódás volt az előző alkalmakhoz képest) és ez nekem olyan tipikusan too cool for school helyzet. Úgy értem, én abszolút kedvelem ezt a vintage ízlésvilágot, és vettem már több ilyen ruhát is, de akkor az turkálókban volt, kilós áron és kb 200 forintba került. Igazából nem is tudom, hogy mit kritizálok most, csak egyszerűen a bolt olyan benyomást kelt bennem, az eladók, a díszlet és a többi hogy ez csak menőknek van, és te nem illesz ide. Most nyilván egy kicsit a kisebbségi komplexus szól belőlem (ugyan úgy, mint amikor bemegyek a Zarába), de én ezeket a vintage boltokat valami abszolút innovatív dolognak képzelem el (legalábbis Magyarországon), és olyasminek a ami pozitív értékeket képvisel, mármint, egyedi ízlés, olcsó, környezettudatos, mit tudom én, no de a 7000 forintos ruhák már rég nem ezt a célt szolgálják. Értem én, hogy ez nem jótékonysági akció, az üzlet az üzlet, de ez mintha eleve tönkretenné a vintage egyik célját, vagyis, hogy olcsó.
Az pedig egy másik kérdés, hogy a belvárosi üzletek egy részétől már amúgy is olyan érzésem van, hogy gyakorlatilag a turistákat szolgálják ki (nem, most nem a szuvenírüzletekre gondolok a Vörösmarty téren) és én ettől mindig mérges leszek, mert egy turista sosem biztos, viszont a helybeliek  és az igényeik igen, szóval ez kicsit szolgalelkűség, vagy nem is tudom. Mármint persze, nem gondolok most semmi olyan radikálisra, mint Putin, hogy Oroszország az oroszoké, a többiek meg alkalmazkodjanak vagy menjenek haza, csak nem az lenne az elsődleges szempont, hogy a budapestiek megvehessék a dolgokat, és szolgáltatásokat amiket Budapesten árulnak? (nem célzok ezzel a 7000forintos ruhákra, mert mindenki döntse el, hogy túl drága vagy nem, de egy használt ruha átlagos árához képest ez vagy kétszer annyi, gondolom)


Ja és a legjobb hír! megtaláltam a fagyit, a Múzeum krt-on van, az Astoriához egész közel, 250 egy gombóc, viszont elég nagy, és krémes, az ember be akarja kapni egyszerre az egészet, olyan jó. Vagy legalábbis a mangó, amit én ettem. Tényleg, szinte finomabb mint a Haagen Dazs mangó, aminél jobbat nem tudom, ettem-e. Mondjuk egy 2-3 eurós fagyinak olyannak kell lennie, hogy énekel táncol helyetted, no.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése