2012. szeptember 17.

miért a kevés az egyetlen szalonképes mód arra, hogy pénzről beszéljünk? anyagi biztonságról, vagy gazdaságról miért nem beszélhet az ember szalonképesen? ez miért tabutéma, ha mondjuk már a szex nem az? úgy értem, szexről még az utcán is lehet beszélni, de svájci frank alapú hitelekről meg a pofátlanul drága órájáról vagy 10 milliós kocsijáról* senki nem beszél a kávézóban. Most nem arról beszélek, hogy senki nem akarná, hogy mindenki megtudja milyen gazdag, és aztán pár hét múlva jól kirabolják. És persze arról sem, hogy a pénz, ahogy a politika és a vallás sem szalonképes udvarias csevegőtémák, hanem hogy még a legjobb barátaimmal sem igazán tudok pénzről beszélni. Nem kérdezhetem meg, hogy te mennyiből élsz havonta, vagy a szüleid mennyit keresnek, mert mindenki, még ha válaszol is, igen meglepett arcot fog vágni, meg úgy egyáltalán, kellemetlen az egész. de azt megkérdezhetem, hogy milyen a fiúval az ágyban, vagy akármi?
vagy ez csak nekem ironikus?
(ezzel együtt mondjuk, én sem kötném az emberek orrára, hogy mennyibe került az órám.)


*nekem amúgy nincs egyik se, a szembe szomszédhoz menjetek rabolni, én szóltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése