2013. június 2.

Tavaly is volt már ez a mizéria, hogy mesterszakos jelentkezés, csak hát akkor akkor még két nehezítő tényező volt, az egyik, hogy el volt törve a lábam és a kórházból kellett megcsinálni az egész kellemetlen jelentkezési procedúrát, a másik meg hogy nem is tudtam, hogy milyen szakra akarok menni, így mindenki részben kellemetlen tanácsokkal látott el, mint hogy tulajdonképpen jobb lenne, ha még most gyorsan átjelentkeznék a jogra, vagy a BME-re vagy (jó ezt nem mondták, de tudom, hogy apám mindig sajnálta, hogy nem oda járok) mittudom én, de aztán nem lett egyik sem, meg semmilyen szak, csak én egyedül, mint a kisujjam.

És most, most ez újra. Idén már csak négyet jelöltem meg, bár úgy hallom még ez is extrém sok a többiekhez képest, akik egyet, de mindegy, a szociológiára így is úgy döntöttem, hogy nem megyek el.
No de ez az antropológia felvételi, hát komolyan mondom.
Csak egyszerűen csalódás volt, nem tudok jobb szót. Csalódás egyrészt mert szerintem igazságtalanul lepontoztak, másrészt nem tudom nem azt gondolni, gondolni, hogy inkompetens vagyok, vagy azon gondolkodni, tényleg az vagyok? Vagy máskülönben miért van az, hogy amikor antropológiához van közöm, akkor az mindig katasztrófa? Ez univerzum/Isten üzenete? Igazából nem is az a problémám, hogy nem sikerült olyan jól, mármint valószínűleg elég pontom van ahhoz, hogy még így is felvegyenek, csak nem tudom, hogy tetszene-e, mert én azt hiszem, hogy a felvételi bizottság nem kifejezetten volt szimpatikus,és azt hiszem, én se nekik. Mondjuk ne haragudj, de ne haragudj már, ha nem tegezlek le elvből egy felvételin, mármint, fiatal vagy, én is látom, de attól még ez egy felvételi, hivatalos szituáció(nak kellene lennie), nem tegezzük egymást össze-vissza. Bocs, nyilván nem vagyok elég progresszív, mert nem tegeződöm tanárokkal és hát igen elitszociológia, mit csináljak, engem érdekel az elitkérdés, a Corvinuson a csapból is ez folyik, meg ugye a gazdaságszociológia, nem gondolnám, hogy van jogotok az alapján bírálni, hümmögni meg végképp nem, hogy ki volt a konzulensem,mi közöd hozzá?

Tulajdonképpen azért vagyok mérges, mert Magyarországon az Elte az egyetlen hely, ahol lehet antropológia mesterre menni, és abszolút szubjektív ki mehet, az egész a bizottságtól függ, akik nevetségesen bunkón közlik velem, hogy ennyi pontot adunk, aztán meglátjuk mi lesz, hát ha az lesz, hogy felvesznek, azt hiszem, hogy én már akkor sem akarok odamenni, mert ha a felvételi ennyire szubjektív, akkor az is, hogy sikerem lesz-e bármiben is ezen a szakon, és nekem erre nincs szükségem. Nincsenek illúzióim, tudom, hogy a társadalomtudomány nem olyan rémesen egyértelmű tudományág, ki hogy akarja magyarázni, mindenféle irányzatok, meg mit tudom én, de ha azzal szemforgatást váltok ki, hogy ki a konzulensem, akkor én nem tudom, hogy helye van-e az önálló véleménynek itt bármiről is?
A másik dolog meg, hogy nem is tudom hirtelen, hogy mit csináljak, mert én ezt annyira akartam, tegnap beadtam a lapom Leuvenbe is, a motivációs levelem nem sikerült olyan jól, de mindegy, gyorsan beadtam, bár pár hete még azt gondoltam, hogy nem fogom. Úgy értem, ha antropológia nem, akkor én most komolyan nem tudom már, hogy mi, lehet hogy a társadalomtudomány egyáltalán nem is nekem való, és abszolút rossz választás volt, és inkább bölcsésznek kellene mennem.
Nekem komolyan csak az a bajom, hogy túl sok a lehetőségem.

2 megjegyzés:

  1. bölcsésznek ne menj. komolyan mondom.

    VálaszTörlés
  2. hát minőségileg és kedvességileg és professzionalitásban Leuven magasan az ELTE fölött van. mondjuk a tandíj meg a többi költség is :D

    de nekem nagyon aww volt, én nagyon szeretnék majd visszamenni valahogyan.

    VálaszTörlés