2023. október 3.

de én nem vagyok olyan

 Arról akartam írni, hogy sokszor amikor valami stresszel vagy kellemetlen élmény, akkor a végén mennyire jó érzés a nap végén* hazamenni a saját életembe**. Mármint legtöbb esetben közepesen szar az életem, ne értsetek félre, de azért csak az életem. Such filozófálás. Nem is arra gondolok, hogy szombat este egyedül ülök otthon és blogolok, és ez micsoda zen, mert tegnap este amikor egyedül bicikliztem haza a városon keresztül és minden langyi volt meg emberekkel tele tökéletes kiülős idő, akkor olyan végtelenül magányosnak éreztem magam, hogy csak azon bírtam godnolkodni, hogy ez mikor múlik el amúgy? Ha megházasodom? Ha lesz valakim? Ha lesz gyerekem? Soha? Dóri, Kati, mi a politikával megalapozott válaszotok? Mikor leszek nem ge boldogtalan? Mikor fognak kisimulni a dolgok? És akkor néha kisimulnak a dolgok, és én örülök, hogy valahogy csak vagyok, és próbálom érteni magam. Próbálom érteni, hogy 32 évesen sikerült bárkinek foglalkozni azzal, hogy lehet, hogy amúgy figyelemzavarom van. Hogy úgy toltam végig az iskolát valahogy kitünővel, hogy átlagosan 10 percig tudok koncentrálni. A gyógyszerem nem sikerült kiváltanom pénteken, mert az orvos rosszul írta fel (ie. támogatás nélküli jogcímre) és így 14 ezer lett volna, amiért én nem voltam hajlandó kiváltani, aztán mire sikerült, a másik gyógyszertárban nem volt. 

Ebben az egész betegségben meg igazából az egész életben idáig tartott rájönni, hogy az ember annyi mindent csak magának csinál, ami kellően kínos, de még ha félreteszem, hogy kínos... nos akkor is kínos. Egyszer olvastam egy "tippet' valahol, hogy ha nincs kedvünk valamihez, akkor gondoljunk arra, hogy a jövő beli énünk hogy fog örülni, hogy már megcsináltunk valamit, és igazából egyébként is az ember saját magát szereti a legjobban, szóval a jövő beli énünket is szeretnünk kell. Igazából én egyáltalán nem tudom, hogy mikori énem szeretem, tudom szeretni, de a jövőbelit olyan nehéz. Most is elfelejtettem bevenni a gyógyszerem, pedig már délután 3 van és még nem főztem ebédet (jó, ez így volt tervezve, meg hát ittam egy liter kávét is). Olyan nehéz magamért csinálni dolgokat, magamért nem enni egy egész tábla csokit minden nap, bölcs döntéseket hozni, mint hogy elpakolom a konyhában az elöl lévő dolgokat, hogy ne arra keljek fel, hogy nem tudom lerakni a következő napi kávém a pultra, de még az is van, hogy karrier?  Erről is miért nem szólt senki? Miért tudják ezt már mások 19 évesen, én 32 vagyok és csak botladoznom sikerül? Miért csak most vannak fontos revelációim? Nem arra gondolok, hogy szép az élet, de utálom Bp-et, Magyarországot, a sok dolgozást, a stresszt, hogy este olyan fáradt vagyok, hogy nincs kedvem olvasni, csak leteszem a fejem a párnámra és kész, nekem annyi volt aznapra, hogy ha nem csinálod meg Adrikám, akkor senki nem fogja helyetted csak a bejárónő? Hiába tudom, hogy kompressziós zoknit kell felvenni a repülőn meg hasonló életbölcsességek, fogalmam sincs semmiről

Ezt már annyiszor mondtam, de azt hiszem, hogy nem tudom, hogy kell lenni. 




*nagyon rossz ez a kifejezés, bocsi

**Jaj, ez most rettenetesen modoros, meg úgy utálom, amikor olvasom mások blogjait (de azért most megkérek mindenkit, hogy ezeket jól ne vegye magára, bár ezek a bloggerek úgyse olvasnak)

6 megjegyzés:

  1. Sajnálom, hogy magányosnak érzed magad. ❤️ Nyilván egyikünk sem tud ezekre a kérdésekre választ adni neked. Amit csinálni tudsz, az az, hogy változtatsz azon, amin _te_ változtatni tudsz. Megkeresed a barátaidat és proaktívan velük szervezel programot, keresel olyan dolgokat, amiktől jól érzed magad (új hobbi, vagy nem tudom), randizol.

    Szerintem amúgy mindenkinek nagyon nehéz (on and off) az élet maga. Néha felkelek, és onnantól azt a pillanatot várom, hogy lefekhessek aludni újra. Vannak persze tök jó napok, de sokszor nagyon nehéz. És abban is biztos vagyok, hogy a 'boldogságnak' (jóllétnek/kiegyensúlyozottságnak/elégedettségnek/gondtalanságnak stb), nem a gyerek/párkapcsolat/házasság/karrier stb a kulcsa, hiszen a birtokodban lehet mind, és úgy is lehetsz tök boldogtalan. És ezek nélkül is érezheted jól magad.

    Ez a figyelemzavar-sztori hogy derült ki? Erre kell majd gyógyszert szedned?

    VálaszTörlés
  2. Jah, Ebben A Mai Társadalmunkban sajnos elég nehéz nem magányosnak lenni, mert nincsenek közösségeink, a munkahely nagyrészt megszűnt közösségnek lenni, az van mondva, hogy a család van meg max. pár barát, akik a karrier meg a család mellett úgyis kikopnak, és ennyi az élet. Atomizálódva vagyunk. Nem járunk közösségbe, azt tanuljuk, hogy ez egyszerűen nem része az élet normál működésének, legfeljebb valami luxi extra, amit néha belefér, néha meg nem. Szerintem ez a baj, a "politikával megalapozott válasz".

    Nekem az a tapasztalatom, hogy egy közösség RENGETEGET dob az életen. Sport, hobbi, valami elmélkedős-politikai, ezek kombinációi, tök mindegy, csak legyenek emberek és legyen rendszeres találkozás és közös élmények, kapcsolódás. Hirtelen azt érzed, hogy meg vagy tartva. Hogy ha nem is beszélsz velük mindennap, de stabil részei az életednek, amíg te is akarod. Arról nem beszélve, hogy szuperjó ugródeszka lehet karrier, párkapcsolat és egyebek szempontjából is :) Nekem nem túl intenzív a kapcsolatom azzal a közösséggel, ami az életemben A Közösség, de így is annyira érzem a jótékony hatásait ennek az egésznek, és nem is tudom, mi lenne velem nélkülük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a kérdés merült fel bennem a kommenteddel kapcsolatban, hogy akkor kik ücsörögnek azokon a teraszokon álló nyáron? :)

      Egy másik gondolat pedig, hogy mennyire erős a FOMO (hogy ennek mi az oka, arról persze lehet vitatkozni). Engem is kapott már el bicajon hazafelé tekerve pontosan ilyen vágyakozás másokat látva ahogy nevetgélnek asztalok körül, pedig én is egy hasonló asztaltól tekertem hazafelé. Hát milyen trükköket játszik velünk az agyunk? Én is érzem magam magányosnak, érzem hogy elrobog mellettem az élet, hogy unalmasak a napjaim és semmi értelmessel nem töltöm meg az időmet miközben családom van, munkám, barátaim és hobbijaim. Nekem az egyik kedvenc novellám Kosztolányitól a Boldogság, szerintem nagyon idevág: https://mek.oszk.hu/00700/00745/00745.htm#16

      Törlés
  3. Szerintem korfüggő is, hogy az ember körül van-e társaság. Azt látom, hogy ahogy az embernek családja lesz, egyszerűen elkopnak körülötte a barátok, mert máshol laknak, nekik is családjuk van, nem érnek rá, nincs már rá olyan igényük stb. De nem azért, mert társadalom irányából ez a mondás, hogy luxus. :D Értem, amit mond ellie, de szerintem organikusan is elkopnak a baráti társaságok, ha meló után örülsz, ha egy kicsit a családdal lehetsz meg esetleg mondjuk sportolsz valamit, hétvégén rohansz a feladataid után, meg igyekszel icipicit pihenni.

    Ha az ember 30 fölött akar társaságot, szerintem abba időt, energiát kell fektetni, meghívni őket, programot szervezni, levelet írni, telefonálni, menni, találkozni. Magától nem működik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerencsétlenül fogalmaztam, inkább azt akartam mondani, hogy azért lesz "organikusan" ez a baráti társaságokkal egy bizonyos kor felett / élethelyzetben, mert így működik a társadalmunk, az életünk, a világ. Részben tényleg, a szó szoros értelmében természetes (ha gyermeked születik, gondoskodnod kell róla, és háttérbe kerül minden más), de a társadalmunk működéséből is következik -- bérmunka van, nukleáris családokban élünk, ahol a gyermeket túlnyomórészt az anyuka egyedül gondozza, a sport inkább ilyen egyéni girlbosskodásként, mint közöségi dologként van eladva nekünk stb. Szóval rajtunk is múlik, de ez egy jóval tágabb jelenség is közben.

      Nem tudok erre statisztikát, de úgy rémlik, hogy amúgy a fiatalabbak körében is egyre többen magányosak.

      Törlés
    2. igen, értelek. és sajnos ebben is biztos vagyok (mármint az utolsó mondatodban).

      Törlés