2012. április 17.

[Igen csak megkésve ugyan, de azért csak háborogtam egy sort ezen az új felsőoktatási törvényen, annyira abszurd. Az okosok tényleg azt hiszik, hogy majd az az akárhányszor 300ezer amit ki kellene fizetni tandíjra, ha a végzett nebuló úgy dönt, hogy mégiscsak külföldre kíván költözni, majd vissza tart bárkit is? Komolyan? Mármint a külföldre költözésnek az alap koncepciója, legalábbis idáig, az volt, hogy akkor az ember egy új, jobb életet kezd, sok pénzzel, meg amivel akar (kivéve, ha az egyén a családom egyik tagja, de ez egy másik kérdéskör), akkor hogy okozna gondot az átlag, feltehetően jól képzett, egyénnek visszafizetni ezt a "kis" pénzt?
 Egyszerűen nem értem, hogy valakinek, akinek phd-ja van, meg 213(!!!) publikációja, hogy nem jutott ez eszébe, hiszen ez annyira egyszerű, hát még a magam fajta egyszerű elméjűnek is ez a második gondolata. Az érmének nyilván nem csak ez az egy oldala van, hanem több másik is, de jobb ha ez a bejegyzés nem fullad valami mondvacsinált politizálásba, főleg, hogy bizonyára sokkal kevésbé vagyok kompetens a témában, mint bárki, aki ezt valaha is elolvassa. (Csak még azért hadd hívjam fel a figyelmet, erre a 213 publikációra. Értem én, nem egy frissdiplomás valakiről beszélünk, hanem egy nőről aki inkább a nagymamámmal egykorú, de 213 kicsit sok, nem? Nem tudom, néha az az érzésem, hogy ez a plagizálás biznisz valami fura igazságérzetet keltett itt mindenkiben,ami nem vagyok benne biztos, hogy szükséges, vagy legalábbis annyira, mint amennyire mindenki hiszi, de szerintem erre a 213 önálló gondolatra is vethetnének egy pillantást.)
Hát egyébként már majdnem kinevettem ezt a lányt a vonaton, aki éppen Ferihegynél szállt le a vonatról, mint mindenki más, kicsit is jól szituáltnak tűnő ember, de tulajdonképpen ezek után már nem is annyira, hogy a középiskolásoknak kötelező lenne 3(!) nyelv, természettudományos tárgyból brillírozni (érettségi, ha jól értem?) meg mindenféle emelt szintű mi szem-szájnak ingere. Vagy lehet, hogy én vagyok csökkent/megváltozott munkaképességű, de nekem ez, hogy én még mindamellett az emelt töri, és igen csak nem középszintű magyar, plusz a heti 7 angol  mellé oda rakott volna még egy nyelvet a német mellé, és még egy biológiát vagy földrajzot, úgy, hogy azt még komolyan is kelljen venni, hát, nem tudom mit csináltam volna. Az übermájer Apáczaiban biztos megcsinálják az ifjak, de egy vidéki gimnáziumban, vagy bármilyen gimnáziumban ami mondjuk még nem is rossz, sőt kifejezetten a jobbak közé sorolható, sikerül úgy leérettségizni, hogy a gyerek nem tud rendesen még angolul sem, nos akkor nem  tudom, hogy ez mennyire realisztikus cél.
A lány, akit az előbb említettem, pedig Hollywoodba igyekezett, nem máshová, és tudjátok mit, kicsit meg is értem, Lugosi barátunk is megcsinálta a szerencséjét, igaz, hogy olyan helyeken említődik, mint a Vampire diaries, és Bella Lugóózi lesz belőle (insert American accent here) de hát, próbálkozni lehet, kérem szépen. (Egyébként először mikor meghallottam, azt hittem, rosszul hallok, de beszélgető partnere is, nem csak én, ő legalább nem futamodik meg.,kac.) ]

3 megjegyzés:

  1. Azért utáltam a doktorandusz éveimet, mert folyton frusztrált az, hogy az elvárások miatt (publikálj x-szer évente) ugyanazt az egy csontot rágta mindenki amihez kicsit értett. És akkor elmész egy rakás konferenciára és ugyanazt az egyetlen gondolatot cincálod évekig. Rém kiábrándító.

    VálaszTörlés
  2. én már most is ezt csinálom, pedig még csak BA-n készülök diplomázni, rettenet.

    VálaszTörlés
  3. (És emellett folyamatosan olyan érzésem van, hogy nem mondok semmit, mert ezt már úgy is mindenki tudja)

    VálaszTörlés