2015. november 14.

Az egész internet Párizsról szól, és nekem a döbbeneten kívül az a második reakcióm, hogy hogy van a világnak képe továbblépni? Hogy lehet outfiteketet meg #coupleselfie-ket posztolni instagramra?
Harmadrészt pedig, hogy ez nem  csak rettenetes, rettenetes látni az újság címplaján, és a tévében amin a metróban mennek a hírek, hanem igazi is. Mert nekem ezek a dolgok, hogy terrortámadás, vagy muszlimok a kicsi Magyarországon olyan távolinak tűntek, és aztán oda költöztem Londonba, ahol a hozzám legközelebb eső metrómegállóban már volt egy támadás 2005-ben, ha jól emlékszem, és akkor nagyon is igazi lett. Nagyon is igazi lett, hogy Londonban okkal nincs egy szemetes sem a metróban, hogy ha bármi gyanúsat látsz, akkor azonnal jelentsd, hogy rendszeresen nem jár valamelyik vonalon a metró, mert éppen vizsgálják, hogy abban a zacskóban bomba van-e.
És hogy izé, az egész Tempelhof reptér, ami mellett laktam, amitől most pár megállóra lakom, most teljesen tele van menekültekkel? Úgy értem, hogy annyira tele van, hogy vannak akiknek sátorban kell laknia? Hogy ma a könyvtár aulájában egy menekült piknikezett?
Nem nekem kell igazságot tenni ebben a kérdésben sem, hogy ezek az emberek most akkor terroristák, vagy menekültek, vagy mindkettő, netán egyik sem, mert úgy is jönmajd jön Piers Morgan, aki létjogosultságának érzi a bölcsességét, és én amúgy is nagyon kicsit olvastam a Koránból, de nem hiszem el, hogy bármelyik vallás ilyesmire buzdítaná a híveit, és ez elég nyugtalanító.
És egyáltalán, nem elég aggasztó ez a támadás, de hogy hogy fog ezután a világ továbbmenni? Hogy fogunk Európában ezután élni? Mit fog erre bölcs kormányunk reagálni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése