2021. július 27.

Hogyan beszéljünk a pénzről, anélkül hogy a pénzemről beszélnénk

 Nem tudom, hogy beszéljek a pénzről, anélkül hogy egy bunkónak tűnjek, szóval inkább elmesélek egy történetet. (Már most úgy hangzom, mint egy motivációs beszéd vagy önsegítő könyv eleje, jaj.) 

Amikor ugyanis Szegeden voltam, elmentem a turkálóba. Elmentem a turkálóba, mert egyrészt nagyon szeretek odajárni, szép ruhák vannak, eléggé olcsó, és az ízlésemnek megfelelő. Vettem egy rakás ruhát kb 15 ezerért, amivel roppant elégedett voltam, egy szoknyát magamnak, pár dolgot anyukámnak, meg pár dolgot a nagynénémnek is. Ezeket a dolgokat pár hete amikor nálunk volt a Balatonon, oda is adtam az unokahúgomnak, hogy adja át a nagynénémnek, és még üdvözlő lapot is küldtünk hozzá. És akkor kaptunk egy üzenetet. Nem telefonhívást, ami talán ilyen szituációban lehet hogy esetleg akár talán "illő" is lehetne, hanem egy viber üzenetet, ami gyakorlatilag egy sms, és hát ebben a szituációban semmi illő nincs. 

Hogy ezt mi hogy képzeljük

hogy ez teljesen megalázó

vagy lesajnáló

ez a kis csomagocska, amit neki szántunk

és felszakadtak régi sebek 

többek közt, hogy nem köszöntöttük fel az unokaöcsémet a névnapján 

bezzeg ő és a nagymamája 

a két legszegényebb, de MÁSBAN a leggazdagabb 


A leggazdagabb. 

Én kérek nagyon gyorsan sürgősen elnézést. 

A helyzet az, hogy már nagyon sokszor adtunk ruhákat, mindenféle ruhákat, az én ruháimat és az anyukám ruháit is oda a nagynénémnek, mert nekem már nem volt jó nagyrészt, de túl szép volt ahhoz, hogy kidobjuk, az unokahúgom is adott már cuccokat az anyukámnak párszor, mert mondjuk neki túl nagy volt, vagy valami. Egyáltalán nem számítottam rá, hogy ebből valami státuszkérdés lesz, vagy osztályharc vagy mit tudom én. Mármint jó, igaz, hogy a mi családunk sokkal jobb anyagi helyzetben van az övékénél, de akkor mit kellett volna adnom? Csincsilla bundát? Most botrányosan sarkítok, és kár lenne olyat mondani vagy ide le is írni, hogy eddig ez nem volt téma, de hát nem annyira volt téma. Roppant kényelmetlen megjegyzések tárgya volt, mint hogy mondjuk amikor karácsonykor kiborult valami, és anyukám azt mondta a kb 3 éves unokaöcsémnek, hogy semmi baj, előfordul, és akkor már a plafonon is kellett lenni, hogy nálunk ez nem probléma, mert van idő meg pénz kitakarítani vagy újat venni, nálunk semmi nem probléma. Értem, hogy ez valami évek óta tartó keserűségből jön az összes megjegyzés meg szemforgatás, de ettől még nem érzem igazságosnak. Vagy hogy apukám egyszer 40 ezret költött a télkikabátomra, és ez nem normális és el vagyok kényeztetve.  Az utóbbi években voltak botrányosan rossz napjaim, de  én ezt akkor se találom elfogadhatónak. A ruhát nem muszáj elfogadni, csendben félre lehetett volna tenni, akár ki is dobni vagy tovább adni, de akkor még ilyet is odaszólni mellé, hogy bezzeg a mi családunk erkölcsökben (vagy nem tudom miben) gazdagabb, benneteket viszont csak a pénz érdekel. 

Szerintem ez annyira nem fair. A másik dolog meg ami nem az, az az, hogy hogy engedhet meg magának valaki ilyen beszólásokat? Hát de már elnézést. Ez a sokadik ilyen alkalom, sok hasonló jellegű dologgal, mint hogy apámat csak a pénz érdekli, anyám nem támogatta meg mindenféle fröcsögő emailek, de olyan döbbenetes stílusban, hogy esküszöm örülök, hogy nem tudom már mi volt benne, minden egyes családi vacsorakor a testem mérete és/vagy hogyan kéne fogyókúráznom (mert pont ezt akarom megbeszélni a mindig szétesett süti felett), miért nem kerestem pénzt az egyetem alatt, minek mentem el Indiába, minek mentem el ide meg oda, minden szar, értitek, meg amúgy is, édesgyökér teát kéne innom az antidepresszáns vagy bármilyen gyógyszer helyett, vagy orbáncfűt vagy a legjobb a dió, mert az még az ekcémára is jó.

Az az általános elképzelésem van, hogy nekem van egy elképzelésem arról, hogy valakinek milyen a pénzügyi szituációja, az még nem azt jelenti, hogy olyan is, és szerintem másokat ennek fejében megítélni nem ideális...? Ez egy családra nyilván nem annyira érvényes, mert nagyjából mindenki tudja, ki hogy s mint, de meghatározni, hogy milyennek kellene lennem, vagy mit kéne tennem annak megfelelően, hogy a rokonom milyennek látja az élet helyzetemet az egészen döbbenetes. 

Nem igazán tudok szóhoz jutni, és nem tudom, hogy mit tennék mások helyében, vagy ha lenne egy gazdagabb rokonom. 

Azt hiszem különben, hogy a vágyakat illető hozzáállás pont egy olyan dolog a kereszténységben, amivel talán nem annyira értek egyet. Nem igazán arra gondolok, hogy házasság előtti szex, vagy hogy tíz parancsolat vagy nem tudom én, hanem az általános erényeket illető hiányosságok megítélése. Talán lehet, hogy ez csak a barátnőimhez köthető ez az egész, és bizonyára pénzügyi helyzethez is valamennyire, de én nem értek egyet a gyarlóság és a vágyak elutasításával. Lehet, hogy teljesen hülyeség amit most mondok, de szerintem az is olyan szükségtelenül szigorú elvárás, hogy az ember ne akarjon tárgyi dolgokat, mert az felszínes meg fluff meg nem az a lényeg, hanem a házasság és hogy együtt legyünk. Vagy hogy nem baj, ha nem lesz szép bútor, mert anélkül is kibírjuk. Nem baj, ha nem lesz ez meg az. Világos, hogy ez teljes mértékben a protestáns etika, lássátok feleim, de azt várni magamtól, hogy ne akarjak semmit, mert nem az a lényeg, szóval én ezt nem tudnám, nem akarnám. Mármint ha soha semmire nincs lehetőségem, hogy szép esküvőm legyen, vagy hogy ilyen meg olyan bútorom legyen, vagy elmenjek nászútra, vagy egyáltalán, bármit megvegyek, vagy úgy legyen ahogy én gondolom, akkor hogy ne lenne az ember elégedetlen? Vagy nem? Úgy értem, minek várjam magamtól, hogy semmit ne akarjak? (megint csak, iszonyú sok része van ennek az egésznek, de ez egy ilyen általános attitűd, hogy le kell mondani, mert akkor az már erkölcsi magaslat)

Mondjuk én aztán nem korlátozom a vágyaimat, vásároltam 88 euróért a sheinről, és annyi mindent lehet ott venni ennyi pénzért (volt kupon, meg kupon kuponja), hogy amikor a szüleim átvették a zacskót (ugyanis a nyaralónkba kértem), akkor nem értették pontosan, hogy mi a helyzet. Ennyi pénzért ott tudtam venni: 4 blúzt (2 anyáé), 3 ruhát (mind az enyém, hihi) 4 pár fülbevalót (2 pár gyöngyből készült dinnyeszelet alakú- az egyiket az egyik barátnőmnek adom majd, egy pár kicsi és vastag karika, és egy pár szivárvány alakú ), öt nyomat, az egyik egy négyes növényes sorozat egy pedig egy Mona Lisa amint épp sört iszik és egy falra akasztható makramé. Ez tutira nem ethical fashion meg nem tudom én, erről nem is kell beszélnem,  eredetileg csak a dekorációs dolgokat akartam megvenni meg a kockás ruhát, ami kék kockás ruha, és máshol nem láttam olyat ami sötétkék kockás, létezik a méretemben (mert a Trendyol mondjuk nem ilyen), midi hosszúságú (vagy mit tudom én, de szóval nem mini) és nem 80 ezer (ahogy a Ralph Lauren). Amúgy nekem nem kellett adót fizetni vagy vámot vagy nem tudom mit, amit már elvileg kell, de valami ki van írva az oldalukra, csak nem is figyeltem meg annyira. 

Á, nem tudom mit akarok már ezzel mondani, osszátok be a pénzeteket jól vagy ilyesmi. 

Jó, még nincs vége, mert még két bloggerről akarok ventilálni. Az egyikük igazából youtuber, és nem vagyok biztos benne, hogy mennyire etikus megírnom a nevét, de végülis ott van az interneten, meg bárki megnézheti a tartalmát, és nem is rosszat akarok mondani róla, hanem csak így hápogni ahogy szoktam. Szóval ti nézitek Holényi Zitát youtubeon? Igazából ez a nő mintha állandóan vásárolni, de olyan szép ruhákat vesz, és olyan lelkesedéssel mondja, hogy nézzed a fodrot anyukám, hogy nem tudok leakadni róla. Na, és akkor ő vett kb fél éven belül (vagy mit tudom én) először egy Louis Vuitton táskát, aztán most meg egy Chanelt. Bánom is én, hogy miből, meg hogy Bécsbe költözött és felvitte az Isten a dolgát, de gondolom csak úgy közepesen, mert dentálhigiénikus és lehet, hogy mérnökinfóval jobban keresne.  Nincs tanulság vagy ilyesmi, csak utána néztem, hogy 7-8 ezer euró egy ilyen táska, és ez az a nő, aki szuperfázós, és arról beszél télen, hogy hány réteg ruhát vesz fel, de a legminőségibb cipője is Zara. Mármint -10 fok van, nem veszel magadnak egy minőségi cipőt, de a táskád Chanel. Én ehhez biztos nem vagyok eléggé fashionista, meg nem tudok rajongani egy ilyen táskáért, mivel hogy steppelt, és nekem semmilyen steppelt táska nem tetszik (a Lady Dior is ronda mint a franc, bocsi),  és ennyi pénzért inkább vennék egy vitorlást vagy bármit a Van Cleef&Arpels-ből, de ez megint ilyen személyes ízlés. De ez teljesen fiktív persze, mert A) nincs is ennyi pénzem és B) totál rosszul lennék, ha valami ilyen frivol dologra költenék ennyi pénzt, vagy akármilyen viszonylag hétköznapi használati tárgyra, ha mondjuk az életszínvonalamat is javíthatom egy jobb kocsival vagy jobb kanapéval vagy egy jobb hotellel a nyaralásomon (vagy plusz nem tudom hány nappal) 
Biztos az a bajom, hogy nem értem, hogy mi az, hogy státusz, jobban mondva, nem értem, hogy mi az, hogy mindenképp valamilyennek akar látszani az ember (jó gazdagnak), de én nem különösebben akarok nagyon gazdagnak látszani, mert anyukám annyiszor elmondta, hogy tegyem a pulcsimon belülre a nyakláncomat ha egyszerre két lánc van a nyakamban és felszállok a 9-es buszra, mondjuk jó, egyszer azt is mondta, hogy lelopják a jobbik télikabátom a hátamról a trolin, ami szerintem csak úgy közepesen realisztikus, és szerintem a Chanel táskás emberek nem érintkeznek Budapest realitásaival vagy a Bkv-val. (úgy értem a jozsón vásárolt Chanel és Gucci nem ér, azt könnyen lehet pótolni, az igazira meg várólista van) 

A másik meg ez a Piffeny blogger akit meg akartam említeni, emlékeztek rá? Már elég rég nem ír (vagy 5 éve?), és mindig -legalábbis nekem úgy tűnik- az átlag fogyasztóhoz képest elég luxi dolgokról blogolt, mint hogy Tiffany ékszerek meg Chanel cípő vagy Louis Vuitton táska vagy nem is tudom. Egy csomó dolga olyan volt, amin elég látható volt a logó, ami gondolom nem volt teljesen tudatos (de ki tudja), és kevéssé zavaró egy Chanel cipőn mint más dolgokon, de amikor a kedvenceiről beszélt, akkor csak olyan dolgok voltak, amiken jól látható volt, hogy honnan van. Annyira zavar valahogy az elképzelés, hogy az ember megveszi ezeket a dolgokat, (és gondolom sokan megveszik Magyarországon is a Louis Vuitton-jukat) és akkor azt mondja, hogy tessék, nekem ez a kedvencem, és akkor úgy tesznek, mintha ez nem lenne egyértelműen státuszszimbólum. Úgy értem nem tudom elképzelni, hogy valaki úgy vesz egy ilyen drága dolgot, hogy fogalma sincs arról amit ezzel közvetít, különben nem is lenne "menő" meg senki nem akarna ilyet, meg egyáltalán nem lenne vonzó ennyi pénzt kiadni egy tárgyra, aminek semmilyen jelentősége nincs.  

Én csak szeretem, amikor az unokahúgommal és a barátnőnkkel megyünk a Balatonon a strandra, és azon nevetünk, hogy nálunk vászontáska van, nála meg egy Tommi Hilfiger ridi, ezért mindig azt tesszük alulra a biciklim kosarában nehogy ellopják, és mindig felrakjuk az asztalra vagy a székre az étteremben nehogy ellopják, mert az a legértékesebb tárgyunk, és néha olyan jó lenne, ha a világ kevéssé venné komolyan magát márka és státusz ügyileg, mert én amúgy tökre szeretnék egy tejes doboz pénztárcát, amit instán árul egy lány. 

Függelék(lol): (nyilván csinálnom kell egy Chanel táska függeléket, mert bizonyos választásokkal csak egyet értek) 

Mármint részben azért fogok posztolni Anine Bingről, mert remek hajszíne van, nekem meg lett pár őszhajszálam. Még nem túl feltűnő, főleg mert ugye mind kitépem állandóan, és amúgy se túl sötét barna hajam van, vagyis igazából elég hasonló ahhoz amilyen Anine Bingnek van. (Csak mondjuk havonta festegetni járni olyan idegesítően hangzik.) 




Nekem ez a nagy táska tetszik. Csomó mindent bele lehet tenni, kb még egy esernyőt is, és szerintem jobban illik hétköznapi ruhákhoz mint egy kicsi (de lehet, hogy ezt csak én képzelem)

Szerencsére elterelődött a figyelmem a hajszín kérdésre, mármint, milyen szép már? 


Egyáltalán nem vagyok olyan szakavatott, hogy megállapítsam, hogy festett-e, de gondolom az...? Ahhoz túl jó? Ki születik így? A világ igazságtalan.



12 megjegyzés:

  1. Piffeny!!! Imádtam, azok a képek, hangulatok, èletstílus… nem semmi volt. Instán még fent vannak a képek. Én is sokszor gondolkoztam az egészen, az életükön amugy.

    VálaszTörlés
  2. Piffeny idonkent nekem is eszembe jut, azzal egyutt, hogy eletem vegeig turkalokba fogok jarni, mert nekem ruha tobbet egyszeruen nagyon ritka esetekben er, a kedvenc taskaim meg altalam festett vaszontaskak:'D de neki tenyleg olyan jo stilusa volt, es az irasabol sem a felvagas jott le, szerettem olvasni azzal együtt (vagy pont azert), hogy ket tok kulon vilag vagyunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. amúgy szerintem én is életem végéig fogok turkálóba járni (Angliában nem használod a depop-ot vagy a poshmarkot vagy nem tudom mi működik jól ott?),meg én is nagyon szeretem a vászontáskákat, de ez a "mennyit ér meg nekem" kérdés nagyon jó, sokszor történik velem olyan, hogy valamiket megveszek viszonylag drágán, mert pont tényleg kell, vagy nincs kedvem megvárni a leárazást, 20ezres Zara cuccoknál meg kukacoskodnom kell, hogy jó, de egyszer úgyis 5ezer lesz.
      erről még az jut eszembe különben, hogy Dubajban és Törökországban is sok helyen(=mindenhol) árulnak koppincs cuccokat, és nagyon könnyű másolat bármihez hozzájutni, de tényleg, van Adidas tréningfelsőtől Hermés övig minden, és ettől sokat kellett gondolkodnom azon, hogy mennyit ér meg nekem egy táska, jobban mondva egy Chloe Marcie táska amik nekem évek óta iszonyúan tetszenek, de őszintén, nem érezném jól magam, ha 3ezer dollárt kiadnék egy ridire.
      másrészt meg a felvágás, én sem annak éreztem Piffeny blogját, de ha most elképzelem, hogy nekem arról szólna a blogom fele, hogy megmutatom a dolgaimat, azt valahogy annak érezném? már a gondolatra is aggódnom kell, hogy mit gondolnának rólam, eh.

      Törlés
  3. A mártíromkodáshoz / lemondáshoz: kedvencem, amikor egy szülő mindenről lemond, aztán számonkéri a gyerekén a hálát, hogy én miattad, a te kedvedért, hogy neked mindened meglegyen... és közben kifele ő a Tökéletes Szülő, Aki Mindent Megtesz A Gyerekéért (és szó szerint a saját szájától vonja el a falatot).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. á, szerintem ez a hálátlan gyerek/mártír szülő teljesen túl van tolva, jobban mondva mintha annyira normalizálódna, hogy a szülő "bármit megtesz" a gyerekéért, de akkor Gézuka azt csinálod amit mondok, hát nem látod az áldozatomat??!! teljesen jelen van az én családomban is. távolabbi családban, de ilyenek is történnek, hogy a szülők kb egy doboz teát nem vesznek maguknak, mert a gyereknek (8) playstation4, gamer billentyűzet és gamer szék(!!444) kell karácsonyra, hát hagyjuk már, hogy az ilyen fokú egyenlőtlenség meg "áldozathozás" normális lenne. különben az ilyenektől is úgy érzem, hogy nem lennék jó szülő, mert úgy képzelem a családot, hogy én is szeretnék dolgokat.

      Törlés
  4. :D én meg abba a boltba megyek ahol tapintásra jó minőségű sötétkék pólók vannak :))) az én divat érzékem negatívba fordult, kevés volt és az is elmúlt idővel. Táskákkal meg nagyon hadilábon állok, egy van, azt se használom, még nem találtam olyant amit kedvelnék, pedig de jó lenne mindent IS bele tenni :))) A márka neveket feltüntetve a holmikon meg egyszerűen ki nem állhatom. Az egyetlen márkás cucc amire hajlandó vagyok keményen költeni az a Sketchers cipő, évente kb 1 pár, oszt az is annyi, de abból nem engedek, ha kajára nem jut akkor sem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hú, és melyik boltban vannak a jó sötétkék pólók? ezt nyilván nem tudhatod/láthatod, de én is nagyon szeretek olyat hordani, a kedvencem az Esprit, az S.Olvier és a Tom Tailor. (A Tommy Hilfiger is jó pólókat gyárt, csak elég változó az anyaguk vastagsága). Ismered azt a boltot, hogy Zöld Gardrób? vettem onnan tavasszal egy pólót, ugyan fekete, de a legjobb dolog a világon, az a márkája, hogy People Tree, bárhol meg lehet venni az interneten is.

      Törlés
  5. Ma kaptam meg a blogposztod mint érdekes gondolatmenetet. Remélem nem veszed tolakodásnak ha leírom a gondolataimat.
    2012-ben költöztünk ki Angliába, Budapesten előtte bankban dolgoztam, vállalati üzletágban. Nagyon szerettem turkálókba járni, itt Londonban az egyik kedvenc boltom egy pre-loved ruha és kiegészítő üzlet. Tehát úgy be tudsz helyezni, hogy milyen hatások érnek, miért gondolkozom másként.
    Legnagyobb szomorúságom hogy otthon az átlagos életszínvonal ilyen szinten (államilag megnyomorítva) alacsony, hogy a Tommy Hilfiger táskát rejtegetni kelljen. Ez elképesztő számomra.
    Itt a high end és alsókategóriás luxus márkák mindennaposak az utcán. Keverve akár a turizott 20 éves farmerral, az utcai divat Londonban iszonyatosan inspiráló. Annak aki engedi magát inspirálni.
    Zita táskája egy mini rectangular, 3500 euró volt a július 1-i áremelkedés előtt. Amit a képen te mutatsz az egy Large Business Affinity, mivel nem klasszikus darab, így az is 4000 euró körül lehetett anno. A Double Classic Flap az ami 6000 euró a közepes méretben, azt 1983-ban Karl Lagerfeld tervezte az eredeti 1955-ös 2.55 Double Flap alapján. Ez történelem annak, akit érdekel. Akit nem érdekel, annak ezek soha nem fognak mondani semmit, és ez így van jól. Mások vagyunk.
    A külföldi bloggerek esetében azért fogadjuk el jobban a luxust, mert elég messze van. Azzal nagyon nehéz azonosulni, ha hasonló helyzetből indult fiatal életszínvonala és környezete hírtelen megváltozik. Ez csak az én személyes tapasztalatom.
    Egyetem mellett egy nagyon gazdag, híres magyar közszereplőnél dolgoztam. Bébiszitter, házvezető és takarító voltam. Amikor jött a sztori magazin úgy kellett fotózni, hogy a hatalmas villa kicsinek tűnjön. Anyuka Louis Vuitton táskáját elrejteni, hogy véletlenül se látszódjon a felvételeken (kb. 18 éve volt ez). Miért? Mert nem akart gyűlöletet kelteni. Egyszerűen annyira rossz otthon a helyzet, hogy elképesztő. Nem győzök hazai szervezeteknek utalni, elképeszt a szegénység, a gyerek éhezés, de ha az összes luxus termékem árát el is küldeném, sajnos az sem segítene. Nekem ezt kellett belátnom, hogy nem tudok mindenkinek segíteni. Ez rendszer szintű probléma.
    Számomra a saját luxus termékeim soha nem kifelé szóltak. Ez fontos. Mindig annak a kislánynak aki 16 évesen szakközép után rohant a Mekibe dolgozni estig, hogy vegyen ùj cipőt mert az egyetlen darabja kilyukadt a talpán. De ez az én történetem. Nekem ez fontos, és ebből semmi sem státusz. Nekem minőség és tartósság. Az, hogy más mit gondol rólam mikor meglát, arról nem tehetek, mert az már nem rólam szól akkor.
    Köszönöm ha elolvastad, igazán gondolat elindító volt az írásod.
    Gigi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszi a kommentet, meg a Chanel árakat is, ugyan a honlapjukon néztem meg, de van ahol nincs is fenn (:DD) és nem is igazán folytam bele ebbe a double flap kérdésbe (mert nem is tudtam, hogy van). Angliába jártam mesterszakra, így tudom, ill. láttam, hogy milyen sok embernek van drága táskája, de szerintem ez részben ízlés kérdése is, mert Németo.-ban, ahol nem hinném, hogy sokkal alacsonyabb az életszínvonal, de sokkal kevesebb dizájner táska meg hasonló cucc van.
      a Tommy Hilfiger táskás sztorinál abszolút túloztam, bár én a drágább dolgaimat tényleg nem szoktam levinni a strandra. nem tudom, hogy mostanában voltatok-e a Balatonon, de ez pont az a hely, ahol alig lehet szegénységet érzékelni, annyi villantás folyik, meg olyan terepjáró autók meg vitorlások meg házak, hogy az agyam eldobom. (mármint egy pillanatra bénának tűnik, hogy a szüleim maguk csinálják a kertrendezést nagyrészt). ettől még abszolút igazad van, hogy nem jó Magyarországon az életszínvonal, és kb elkerülhetetlen a feszültség, amikor az egyiknek 1 millió volt a táskája a másiknak meg van 10ezer Ft-ja fizetés előtt (ha egyáltalán).szóval így a "szegénység kultúra" (itt most a társadalmi struktúra elméletre gondolok, nem vmi oltás) mellett az ilyen villantás kultúra is gondolom abszolút létezik, bár én nem csinálnám, meg nem annyira foglalkoztat az egész.
      ismerem amúgy az instád, már nem tudom milyen módon jutottam oda, de most, hogy rákattintottam a blogodra ugrott be a képeid alapján, és látom, hogy ott a link is. tök izgi kérdés a fogyasztás pszichológiája, mert én mondjuk csak részben tudom elhinni, hogy magadnak szól az a sok YSL meg Chanel tekintve hogy vannak remek minőségű jóval alacsonyabb árkategóriájú táskák és cipők is. (de a ruháid tényleg nagyon szépek, figyelni fogom:)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a választ. Nem igazán járunk haza az az igazság, hogy valószínűleg én vagyok az egyetlen aki nem szereti a Balatont. Semmi gond vele, én csak nem kötődöm hozzá.
      Nagyon jó ez a "szegénység kultúra" témakör, más hatására, de ma én is elkezdtem ezen agyalni, ez a struktúra is a teóriám része. Még dolgozom rajta.
      Amit látsz a blogomon vagy az instán a régi képeken nagy részüket eladtam. Nincs már se YSL lógóm, se Gucci (azt ugye a Gigi miatt szerettem volna, de nem volt önazonos). Ha látod a blogom láthattad én voltam Lolita is, ami aztán egy brutális robbanás volt anno a 11. Kerületben, semmilyen szinten nem érdekelt egy idegen beszólása sem, az akkor tényleg csak magamról, a közösségről, Japánról szólt. De ha megismersz megérted, hogy én otthon a szobámban vagyok a legszebb. Viccelek.
      Amit nagyon szeretek, az a pre-loved darabok javítása, sokszor ezeket el is adom vagy javítást vállalok.
      Végül a csánelekből csak egyet tartok meg, amin nincs logó, kék és Gabrielle tervezte, a mini 2.55. Többit mind eladtam. Még egyet árulok, Mamit (tweed classic).
      Volt Burberry táskám ami Budapestre ment. Az összes Givenchyt eladtam szintén. De ez az én utam volt, én ezeket a bőröket imádom, a tweddet imádom, és hidd el akinek ilyen a beállítottsága ezekért tényleg odavan. Ezért is értjük meg a Zitával egymást, nemcsak azért mert szeret vagy én szeretem de ugyanolyan szinten tudunk apró részletekben elveszni. Azt is tudom, nem mindenki van ugyanúgy huzalozva. Tök fontos.
      A legnagyobb gyerekem Tomi, a legjobb cuccait Hádáztam, meg bezárt akkor egy ilyen luxi bababolt Budán (2009), és 90%-on felvásároltam 3 éves korig alap darabokat. Voltak Bogin, haza küldtem a cuccokat rokonoknak (fontos!), 2 unokatesón is volt, aztán jöttek vissza Kamilla hordta az egyik kötött pulcsit mint 5. Gyerek. Nekem ez a minőség. Beszéljünk erről írj rám instán X

      Törlés

  6. A youtuber emlitette, hogy fokent a youtube videok bevetelebol tett szert a taskara (aminek amugy az ara fele annyi, mint amit te talaltal, mert egy mini flaprol van szo). Unios fizetessel, extra bevetellel (youtube), sporolassal (nincs gyerek, se haz, se kocsi) hamar meglehet venni. Nyilvan nem tudni, fizet-e a haztartasba (lakber, elelmiszer, aram), hogy vakacio/etterem eseten feles-e a kiadas, hogy van-e megtakaritasa, mint az se ismert, mennyi jon ossze Youtube-rol. De igy pandemia idejen, mikor az ember se utazni, se ettermezni nem tud, konnyebb osszehozni egy ilyen kiadas arat. Mas kerdes, kinek mi eri meg. Van aki kocsira, lakasra gyujt, mas a luxus cuccokban leli oromet. Nem vedeni akartam ot (mert amugy a cipos hasonlat tok talalo), csak arnyalni a kepet.

    VálaszTörlés
  7. "Ez a sokadik ilyen alkalom, sok hasonló jellegű dologgal" --> hát ezért mondja még mindig, mert megteheti, nincs semmi következménye :(

    a divathoz meg egyáltalán nem értek, de én úgy gondolom, hogy azok, akik igazán csilliárdosok, azok olyan ruhákat és kiegészítőket hordanak, amiken nem virít hatalmas márkajelzés. ahogy pl steve jobs ikonikus fekete felsői sem ralph laurentől voltak hanem mittomén egy japán tervezőtől.

    VálaszTörlés