2015. október 19.

3 dolog




  • Annalight posztolt egy viszonylag szörnyű ám de találó képet a depresszióról, itt meg most egy cikk a szorongásról, semmi tudományos a buzzfeedről, de úgysem pszichológusnak készülök, így pedig érdekes. Vagy legalábbis teljesen érti ezt a dolgot, hogy olyan maximalista vagyok, hogy inkább el sem kezdem, mert ha nem sikerül, az nem elfogadható.
  • Másrészt meg ez a Franish című blog, ami az egyik kedvencem, mert bár az összeállítások semmi egetrengetőek, de rendszeresen tök izgalmas témákat vesz elő, mint most pont ezt, hogyaszongya, ő átlagos méretű lány, az interneten pedig csak 36-os lányok vannak. Szerintem erről írni nagyon bátor dolog, nekem roppant nehezemre esik még ezen a hülye kicsi blogon arról írni, hogy mennyire utálom a narancsbőröm a combomon, vagy hogy túl nagy a fenekem. Vagy hogy olyan nehezen tudok magamnak nyári ruhát venni, mert minden túl rövid, pedig csak 175 cm vagyok. És egyfolytában az a beszélgetés jut eszembe, ami tavaly az Anthropology and the body politics nevű órámon volt, arról, hogy mindenki azt hordja-e amit akar, vagy ami az alakjának megfelelő, és egyáltalán magamnak öltözöm-e vagy a külvilágnak. Én még mindig nem tudom, hol állok ebben a kérdésben, de valahogy "az azt veszek fel amit akarok" elvet mindig a vékony és egyébként is roppant stílusos lányok propagálják. 
  • Harmadrészt pedig, már megint a kezembe akadt valami szuper ifjúsági irodalom,  és ennek nagyon örülök (de annak még jobban, hogy nem az összes ifjúsági irodalom olyan mint az Anna és a francia csók). Erről az E. Lockhartról szinte kizárólag rosszakat olvastam magyar könyves blogokon biztos a fordítás rossz,  de azért végre egy szerző, aki pont a fogamra való témákat vesz elő, és építi bele egy könnyed olvasmányba, mint mondjuk az elitek (jó, az elitszociológia kicsit a fétisem, mióta írtam erről egy szakdolgozatot, ami roppant vacak volt, de akkor is), meg hogy férfi (ill. fiú) dominancia, vagy patriarchális társadalom, meg társadalmi tőke, erőviszonyok és hasonlók. Vagy hogy egy lány mennyi mindenből kizáródik, csak mert lány, és mi mindenre képes, hogy megmutassa ő is ér valamit. Egy szuperintelligens 16 éves karakternél már úgysem lesz jobb, ja de, ha az összes szereplő ilyen éles eszű és még viccesek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése